مطالب اموزشی کمپرسور اسکرو

۵ نکته ای که قبل از خرید کمپرسور اسکرو دست دوم باید بدانید

کمپرسور نو یا دست دوم

کمپرسور های باد اسکرو یکی از پر مصرف ترین ماشین الات صنعتی در بین تمامی صنایع است. و استفاده گسترده ای میان صنایع تولید کشور دارد.ا استفاده از این دستگاها برای واحد های تولیدی که از ابزار های پنوماتیک و بادی زیادی استفاده می کنند بسیار بصرفه است. اما از نظر قیمتی این دستگاها قیمت بسیار بالایی دارند که باعث میشود. بازار دست دوم و کمپرسور های استوک رونق بگیرد، در این مقاله نکاتی را برای خرید کمپرسور اسکرو دست دوم بیان میکنیم. اگر قصد خرید کمپرسور اسکرو دست دوم دارید بهتر است عینک بدبینی را به چشم خود بزنید. و از تمامی جنبه ها کمپرسور اسکرو را بررسی کنید. تا اخر این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب

۱) کمپرسور مناسب با کسب و کار خود را تعیین کنید

تفاوت قیمت اسکرو

کمپرسور های اسکرو مدل های زیادی دارند از کمپرسور های اطلس کوپکو تا کمپرسور های ساخت داخل همگی در مدل ها و تیپ های زیادی تولید میشوند. اولین قدم برای تهیه کمپرسور اسکرو دست دوم این است که یک چک لیست از ویژگی هایی که کمپرسور اسکرو مناسب کسب و کار شما باید داشته باشد تهیه کنید. در این چک لیست باید میزان هوادهی کمپرسور،قدرت الکتروموتور، نوع کمپرسور (اویل فری یا اویل اینجکت) ، سیستم خنک کننده و رادیاتور ، مناسب بودن با اب و هوای منطقه شما و … ذکر شده باشد.
تمامی این موارد را با فروشنده دستگاه چک کنید تا مطمئن شوید دستگاهی را که تهیه می کنید میتواند جوابگوی نیاز شما باشد.

۲) از فروشنده طول عمر کمپرسور را جویا بشوید

ستگاه های اسکرو نیز مانند تمامی ماشین الات صنعتی طول عمر مفیدی دارند. این طول عمر مفید در دستگاههای اسکرو به ۲۰ سال میرسد. اما این درصورتی است که تمامی شرایط نگهداری و محل نصب کمپرسور مطابق استاندارد باشد. پس اگر کمپرسور اسکرو در شرایط غیر استاندارد کار بکند. طول عمر مفید دستگاه کاهش می یابد.این که کمپرسور اسکرو چند سال و تحت چه شرایطی کار کرده است اولین سوالی است که شما باید از فروشنده کمپرسور بپرسید.از خرید دستگاهای فرسوده خود داری کنید. زیرا هزینه نگهداری و سرویس دستگاه می تواند بسیار بالا باشد و عملا هزینه های ان از خرید یک کمپرسور نو نیز بیشتر شود.

۳) واحد هوا ساز و الکتروموتور کمپرسور را چک کنید

ایراند کمپرسور اسکرو CSH50

واحد هواساز (Air End) قلب کمپرسور اسکرو است.بیشترین توجه ای که باید هنگام خرید کمپرسور نو و چه دست دوم بکنید برند ،قدرت، هوادهی و سلامت این قطعه است. ایراند یا واحد هواساز کمپرسور اسکرو باید متناسب الکتروموتور انتخاب شود. اگر الکتروموتور قوی تر از ایراند باشد،ایراند با دور بالا تر از استاندارد و با حداکثر قدرت خود کار می کند. که این باعث بروز مشکل و استهلاک در ایراند و الکتروموتور کمپرسور میشود.
در بهترین حالت ایراند باید از الکتروموتور بزرگتر باشد تا به راحتی با دور پایین تر بتواند به هوادهی مورد نظر برسد.
از طرفی باید از سلامت و صحیح کارکردن ایراند و الکتروموتور کمپرسور اطمینان حاصل کنید چون این قطعات قیمت بالایی دارند و خرابی در انها به راحتی هزینه های بالایی را می طلبد. همچنین خرابی در یکی از این دو قطعه باعث خرابی دیگر قطعه هم خواهد شد.

۴) علت فروش کمپرسور را بپرسید

اگر فروشنده کمپرسور واحد تولیدی است که قبلا از کمپرسور استفاده میکرده این احتمال که کمپرسور انها دچار نقص فنی شده است را در نظر بگیرید زیرا اگر کمپرسور اسکرو بدون نقص کار کند دلیلی برای فروش ان وجود ندارد. برای خرید کمپرسور اسکرو دست دوم لطفا بد بین باشید.

۵) از سلامتی قطعات زیر مطمئن شوید

کمپرسور اسکرو 5000 لیتری csh40

کمپرسور اسکرو از قطعات زیادی ساخته شده است. که نقص در کدام از این قطعات میتواند منجر به خرابی در کمپرسور و یا تحمیل هزینه های زیادی شود. پس از سلامت بود این قطعات مطمئن شوید

      • آنلدر: انلدر اسکرو هوا اطراف را به کمپرسور اسکرو می رساند در واقع این قطعه مسئول لود (load) و انلود (unload) کردن کمپرسور است. اگر این قطعه نتواند به درستی کار بکند باعث میشود که کمپرسور نتواند به درستی تشخیص دهد چه زمانی باید باد تولید کند و چه زمانی نباید باد تولید کند.

      • شیر یکرفه و سر سپراتور: شیر یکطرفه یا سر سپراتور در کمپرسور های اسکرو وظیفه جلوگیری از برگشت باد از مخزن ذخیره به کمپرسور اسکرو را برعهده دارد.این یعنی این قطعه فشار بالایی را تحمل می کند. از این رو احتمال خرابی در این قطعه بسیار زیاد است

      • فن ، رادیاتور و سیتم خنک کننده اسکرو : سیستم خنک کننده کمپرسور اسکرو از اهمیت بالایی برخوردار است،این سیستم دمای کمپرسور اسکرو را کنترل می کند.اگر این سیستم به درستی کار نکند دمای کمپرسور به سرعت بالا میرود که باعث میشود هم دستگاه اسیب ببیند و هم از طول عمر ان کاسته شود. هنگام خرید کمپرسور اسکرو از فروشنده بخواهید تا کمپرسور را روشن کند و بگذاری مدتی در حالت لود بماند تا دمای ان را بتوانید در حالت لود چک کنید

      • شلنگ ها و اتصالات: شلنگها و اتصالات کمپرسور را چک کنید مطمئن شوید که کمپرسور روغن ریزی ندارد.

      • تابلو برق و قطعات الکترونیکی: امروز ه کمپرسور های اسکرو مجهز به سیسم کنترل هوشمند PLC هستند. این سیستم قابلیت های فراوانی دارد. که باعث میشود تا کمپرسور بصورت خودکار کار بکند. مطمئن شوید که این سیستم به درستی کار میکند. از طرفی توجه ویژه ای رو تابلو برق کمپرسور داشته باشید که قطعات بکار رفته از چه برندی هستن و ایا به درستی کار می کنند یا نه. تابلو برق خراب میتواند صدمات جدی مالی و حتی جانی را داشته باشد

    ایا خرید کمپرسور اسکرو کار هوشمندانه ای است؟

    اگر دستگاهی که می خواهید بخرید از تمامی شرایطی که در بالا ذکر شد برخودار است. جواب این سوال که ایا خرید کمپرسور اسکرو دست دوم عاقلانه است یا نه یک بله بزرگ است. اما اکثر کمپرسور های اسکرو دست دوم شرایط بالا را ندارد زیرا اگر کمپرسور اسکرو به خوبی کار بکند هیچ شرکتی حاضر به فروش دستگاه خود نمیشود.
    از طرفی کمپرسور های اسکرو دست دوم معمولا خدمات پس از فروش و گارانتی ندارند که باعث میشوند که خریدار در هنگام خرابی یا سرویس کمپرسور با مشکلات زیادی روبرو شود. از تهیه موارد مصرفی کمپرسور تا پیدا کردن یک متخصص برای تعمیر یا سرویس. همچینی خرید دستگاهای دست دوم همواره این نگرانی را به وجود می اورد که ایا دستگاه کیفیت و طول عمر مناسبی را برای استفاده در کسب و کار شما را دارد یا نه.
    اگر بتوانید این مشکلات را حل کنید خرید کمپرسور دست دوم نیز میتواند جز گزینه های خوب در نظر گرفت. در غیر این صورت خرید کمپرسور نو بسیار بصرفه تر از خرید کمپرسور دست دوم است. زیرا هم مطمئن هستید ک یک دستگاه نو را میخرید که دچار فرسودگی نشده است. و هم از مشاوره های تولید کنند کمپرسور می توانید استفاده بکنید تا بهترین کمپرسور را برای کسب و کار خود تهیه کنید. واگر نیاز بخصوصی دارید می توانید به تولید کننده کمپرسور بگوید تا در کمپرسور شما پیاده سازی شود
    در بخش کامنت ها از تجربیات خود برای ما بنوسید ایا خرید کمپرسور اسکرو دست دوم را پیشنهاد می کنید یا نه؟ خوشحال میشویم تا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *