مطالب اموزشی کمپرسور اسکرو

راهنمای خرید کمپرسور اسکرو – چه کمپرسوری برای من مناسب است؟

کمپرسور اسکرو 12/5 متری

فهرست مطالب

خرید کمپرسور اسکرو همیشه برای کارخانه ها و مراکز تولیدی چالش بر انگیز بوده است از همین رو برای خرید کمپرسور اسکرو فاکتور های زیادی برسی میشوند که مهم ترین آنها ظرفیت ، قطعات و استهلاک کمپرسور است. ظرفیت کمپرسور به میزان حجم گاز یا سیالی که توانایی فشرده‌سازی و انتقال آن را دارد، اشاره دارد. انتخاب ظرفیت مناسب برای کمپرسور اسکرو بسیار حیاتی است زیرا انتخاب نادرست ظرفیت می‌تواند منجر به عملکرد نامناسب، کاهش کارایی و افزایش هزینه‌های انرژی شود. علاوه بر ظرفیت، استهلاک نیز یکی از عوامل مهم در انتخاب کمپرسور اسکرو است. استهلاک شامل مصرف انرژی و تعویض قطعات مصرفی می‌شود. انتخاب یک کمپرسور با استهلاک کم، می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری شود.

کمپرسور اسکرو 16 متری

در این مقاله، به بررسی ضرورت تهیه کمپرسور اسکرو مناسب با توجه به ظرفیت و استهلاک آن می‌پردازیم. ابتدا به برسی هوادهی و مصرف برق کمپرسور اسکرو می پردازیم و سپس فشار کارکرد کمپرسور ، کیفیت قطعات، قیمت کمپرسور دمای کاری ان را مورد برسی قرار می دهیم در انتها نیز بهترین مرکز خرید کمپرسور اسکرو را معرفی می کنیم

دبی کمپرسور اسکرو !

هوادهی و دبی کمپرسور اولین سوالی است. که درمورد کمپرسور های اسکرو پرسیده میشود. و مهم ترین فاکتور برای خرید کمپرسور از نظر مشتریان است. اما هوادهی کمپرسور اسکرو چیست و دقیقا چگونه اندازه گیری میشود؟مقدار هوایی که کمپرسور های اسکرو تولید می کنند معمولا با واحد متر مکعب در دقیقه بیان میشود. اما هوا فشرده را با واحد لیتر بر دقیقه اندازه گیری می کنند. و هر 1000 لیتر هوا برابر با یک مترمکعب هوا میشود. کمپرسور های اسکرو از توان هوادهی بالایی بر خوردارند و میتوان به راحتی چند متر مکعب هوا را در یک دقیقه به مخزن ذخیره یا خط تولید کار خانه ها ارسال کنند.

مشخص کردن دبی مورد نیاز

برای خرید کمپرسور اولین کار مشخص کردن هوای مصرفی واحد تولیدی است. هوادهی کمپرسور باید از مقدار هوادهی که واحد تولیدی نیاز دارد بیشتر باشد. این کار باعث میشود تا کمپرسور با تمام توان خود کار نکند و استهلاک کمپرسور اسکرو بصورت چشم گیری کاهش بیابد.این روش برای کمپرسورباد پیستونی نیز صادق است.
کمپرسور های اسکرو میتوانند بصورت مداوم و 24 ساعت کار بکنند. اگر نیاز به هوا شما در واحد تولیدی بصورت مداوم نیست. و گاهی نیاز به هوای فشرده دارید. بهتر است به فکر خرید کمپرسور پیستونی باشید نه کمپرسور اسکرو چون خرید کمپرسور های اسکرو مناسب کسب و کار هایی است که دائما نیاز به هوای دارند از طرفی قیمت کمپرسور های اسکرو نسبت به نمونه های پیستونی بسیار بالاتر است

کمپرسور اسکرو CSH100

 

کمپرسور اسکرو CSH100

کمپرسور اسکرو با توجه به الکتروموتور قدرتمندی که دارد نیاز به برق مناسب سه فاز دارد.هنگام خرید کمپرسور اسکرو باید برق واحد تولید را نیز در نظر گرفت تا کمپرسور بتواند به خوبی کار بکند. و افت ولتاژ باعث اسیب به کمپرسور نشود. اگر امکان دارد یک کابل مستقیم از کنتور به کمپرسور وصل شود تا برق بصورت مستقیم وارد کمپرسور اسکرو شود. و بهتر است طول کابل بیش از30 متر نباشد.
اگر قصد خرید کمپرسور دارید و برق مناسب ان را نداردید توصیه میشود ابتدا برای تهیه برق مناسب اقدام کنید و سپس به فکر خرید کمپرسور اسکرو باشید.

فشار کارکرد کمپرسور

فشار کاری کمپرسور دومین فاکتور مهم برای خرید کمپرسور است که ان را معمولا با بار (bar) اندازه گیری می کنند. هر بار (bar) فشار تقریبا معادل یک اتمسفر است.کمپرسور های اسکرو به ازای فشار بالاتر مقدار هوادهی شان کاهش می یابد به عنوان مثال کمپرسور اسکرو CSH50 در 8 بار فشار می تواند 6 متر مکعب هواد هی داشته باشد اما اگر فشار هوادهی کمپرسور را به 10 بار فشار تغیر دهیم این هوادهی به 5/2 متر مکعب کاهش خواهد یافت. قبل از تهیه کمپرسور اسکرو باید حتما توجه داشت که دستگاهای خط تولید با چه فشار بادی می توانند کار بکنند.
تمامی کمپرسور های اسکرو برای هوادهی 8 و 10 بار بهینه میشوند

کیفیت قطعات و قیمت

قیمت کمپرسور اسکرو رابطه مستقیمی با کیفیت قطعات کمپرسور دارد. و هیچ ارزانی بی دلیل نیست. اگر دنبال کمپرسور اسکرو ارزان قیمت هستید. باید بدانید معمولا شرکت ها مونتاژ کننده کمپرسور برای کاهش قیمت کمپرسور اسکرو و فروش بیشتر دستگاهشان دست به استفاده از قطعات کپی و غیر اصل می زنند. که باعث افزایش استهلاک کمپرسور و حتی اسیب رسیدن به ایراند و الکتروموتور کمپرسور میشود.

کمپرسور اسکرو 6 متر مکعب

 

کمپرسور اسکرو CSH75 با قطعات VMC ایتالیا

هنگام خرید کمپرسور باید از فروشنده نوع و برند تک تک قطعات کمپرسور اسکرو را جویا شد. و از اصل بودن تمامی قطعات ان مطمئن شد. و درصورت امکان فاکتوری از فروشنده در خواست کنید. که تمامی قطعلت کمپرسور در ان بیان بشود. مهم ترین قطعاتی که در کمپرسور های اسکرو باید چک شود میتوان به ایراند یا واحد هوا ساز،الکتروموتور،انلودر،فیلتر های هوا، سرسپراتور،شیر مینیمم ولو، رادیاتور، قطعات تابلو برق و فن کمپرسور اشاره کرد.
استفاده از قطعات با کیفیت باعث افزایش عمر قطعات کمپرسور میشود اما به دلیل اینکه استهلاک کمپرسور و دفعات خرابی کمپرسور به شدت کاهش می یاید خرید کمپرسور با قطعات اصلی بسیار توصیه میشود

دمای کاری کمپرسور اسکرو

کمپرسور های اسکرو به علت اینکه بصورت مداوم کار می کنند و از قدرت بالایی برخودارند توان بالای در تولید گرما دارند. به همین دلیل بسیار مهم است . که کمپرسور به سیستم خنک کننده ی کار امدی مجهز باشد.دما مناسب کار کرد کمپرسور بین 20 تا 80 درجه سانتی گرداد است و دمای کمپرسور هرچه پایین تر باشد استهلاک ان کاهش میابد.
یکی از هوشمندانه ترین راهکار ها که باعث میشود کمپرسور های اسکرو دمای پایین تری داشته باشد. استفاده از قطعات بزرگتر از استاندارد کمپرسور است. برای مثال برای کمپرسور 4 متر مکعب CSH30 قطعات و ایراند به مراتب بزرگ تر از کمپرسور اسکرو 4 متری در نظر گرفته شده است . این کار باعث میشود تا این کمپرسور حتی در فصل تابستان در گرمترین مناطق ایران نیز به راحتی بتواند کار بکند. و دمای ان فراتر از حالت استاندارد ان نرود.

از کجا کمپرسور اسکرو بخریم؟

کمپرسور حسنی یکی از با تجربه ترین سازندگان کمپرسور باد در ایران است که با استفاده از با کیفیت ترین قطعات VMC ایتالیا، ابک ایتالیا، روتور کمپ المان قطعات برقی ال اس کره جنوبی و فیلتر های ساخت ترکیه مشغول به ساخت کمپرسور های اسکرو است. کمپرسور های اسکرو ساخت کمپرسور حسنی در بسیار از کار خانه های کاشان،تبریز،سمنان،مشهد،کردستان، اهواز،تهران و استان البرز مشغول به کار هستند
تمامی قطعات این کمپرسور ها بزرگتر از استاندارد کمپرسور در نظر گرفته شده است. تا کمپرسور با دمای مناسبی کار بکند. و استهلاک ان بشدت کاهش بیابد. از طرفی کمپرسور های اسکرو حسنی دارای دو سال گارانتی است و مشتری میتواند از 10 سال خدمات پس از فروش ما استفاده بکند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *